2008. december 8., hétfő

Szaftos galuska a "találmányok"-ból...:)

A körkérdés kapcsán találtam a receptarchívumomban, és rögtön el is készítettem. (Nem először, mert szeretjük.)1 nagy fej hagyma
2 evőkanál zsír (ami nálam persze olaj, ha nem is két ek.)
1 teáskanál pirospaprika
25 dkg zöldpaprika
15 dkg paradicsom

törött bors
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál liszt
1 dl tej
örölt gyömbér (ez most nálam kimaradt)
4 adag galuska
1 dl tejföl
Az apróra vágott vöröshagymát megfonnyasztom a forró zsiradékon, majd a tűzről lehúzva elkeverem benne a pirospaprikát. Egy evőkanál vízzel felöntöm, beleteszem a feldarabolt zöldpaprikát és a meghámozott (én ugyan nem hámoztam:-) negyedekbe vágott paradicsomot. Fedő alatt puhára párolom. Megsózom, megborsozom és a zúzott fokhagymát is belekeverem.
Ha zsírjára sült lisztes tejjel felengedem, (na, ez volt nekem először nagyon fura, mit keres a lecsóban a tej meg a liszt???) és sűrűre forralom. Közben gyömbérrel fűszerezem.
A melegen tartott, szokásos módon megfőzött galuskát összekeverem a lecsóval és tejföllel meglocsolva forrón tálalom.

1 megjegyzés:

Gabah írta...

Ezt mindenképp ki fogom próbálni! Épp most kísérletezgetek a gyömbérrel...
Mifelénk (mármint Magyarországon mifelénk) gyakran eszik tejfölösen a lecsót! Imádom!