2008. augusztus 12., kedd

Bodzabogyó

"Megcsiváltam" ám (öcsém kisfia után szabadon) a bodzabogyó szörpöt.
Találtam két receptet a neten, az alábbit csináltam meg 3 kilós mennyiséggel. Annyit változattam még, hogy citromkarikákkal hagytam állani:), és borkősav helyett citromsavat használtam olyan gondolomformán. Elég jellegzetes ízű szörpi lett, de kellemes. Másnap gondoltam egyet, és a férjem által valahol szedett bioalmákat átküldtem a gyümölcscentrifugán, és ezzel kevertem össze kb. felesben az egyik szörpöt. Határozottan lágyította az ízt. Szóval próba cseresznye.....majd még...
Bodzabogyószörp

Hozzávalók: 1 kg feketebodza-bogyó, 1 l víz, borkősav, tartósítószer, 1 l léhez 1 kg cukor

Az érett bodzát megmossuk és leszemezzük. Összetörjük, hozzáadjuk a vizet, a borkősavat és a tartósítószert. Néhány napig állni hagyjuk, és a levét leszűrjük. Megmérjük. Hozzáadjuk a szükséges mennyiségű cukrot, majd feloldódásig keverjük. Üvegekbe töltjük, ledugaszoljuk. Vízzel hígítva kitűnő üdítőital, de teaízesítőnek is finom.

A másik recept, amit találtam izgatja ugyan a fantáziámat a fűszerezése miatt, de nem szimpi, hogy kifőzi belőle a C-vitamint.

Bodzabogyó szörp

6 bögre bodzabogyó (villával lehúzkodjuk a szárról), 5 bögre cukor, 1 rúd fahéj, 10 szem szegfűszeg, 10 szem szegfűbors, 2 citrom leve, 3 teáskanál reszelt citromhéj, 4 bögre víz.
A hozzávalókat egy lábosban kis lángon, lefedve 15-20 percig főzzük. Hagyjuk kihűlni, majd leszűrjük és üvegekbe töltjük. Hűtve hónapokig eláll. Hideg vízzel négyszeresére higítva üdítőital, forró vízzel citrommal ízesítve köhögéscsillapító.

2 megjegyzés:

fülike írta...

Eltűnt, amit írtam:(((
Szóval, olyan bokorról szeded a bogyót, amilyenről a virágot is szokták szedni? Ha szedek, nem szedhetek rossz bogyót, nem csinálhatok valami rosszat, kárt? Mert nagyon jól hangzik a recept, ki is próbálnám szívesen, de amiatt nem mertem még eddig , nehogy butaságot csináljak:(((

galina írta...

Szia:)
Igen, olyan bokorról kell szedni,
az a lényeg (férjem szerint, mert Ő a profi) hogy ez az a magas bokor, mert a gyalogbodza az nagyon alacsony, és nem is ennyire fekete.